RETURPOLICY

GÖR SÅ HÄR NÄR DU RETURNERAR PRODUKTER

Detta gäller endast när ABO:er eller kunder köper produkter direkt från Amway. Kunder som har köpt sina produkter från sin ABO måste kontakta ABO:n för returprocessen.

1.      Slutför din returförfrågan genom att klicka på relevant information. Du får din fraktsedel via e-post inom 24 timmar på arbetsdagar.

2.      Skriv ut den fraktsedeln, fäst den på paketet som ska returneras, behåll spårningsnumret och lämna paketet på ditt lokala postkontor. Vid ankomst hos Amway kontrollerar vi att produkterna och dokumenten är fullständiga och att allt stämmer överens med bestämmelserna för returprodukter (se nedan). Om allt är korrekt, återbetalar vi beloppet eller skickar en ny produkt.

Allmänna bestämmelser för returnering av produkter 

1. Produktens skick: Vi ersätter endast produkter som

 – är felaktiga,

 – har levererats i skadat skick - om detta inte kunde konstateras omedelbart vid leveransen,

 – har returnerats av ABO:er eller kunder med gällande nöjd-kund-garanti.

Skadade produkter eller produkter som inte kan säljas på nytt på grund av felaktig förvaring och/eller användning ersätts inte utan kommer att skickas tillbaka.

2. Fraktkostnader: Fraktkostnaderna betalas av Amway om du använder Amways fraktsedel.

3. Utbetald ersättning:  Den återbetalda summan kommer att krediteras enligt vald återbetalningsmetod.