RETURPOLICY

GÖR SÅ HÄR NÄR DU RETURNERAR PRODUKTER

Detta gäller endast när ABO:er eller kunder köper produkter direkt från Amway. Kunder som har köpt sina produkter från sin ABO måste kontakta ABO:n för returprocessen.

1. Det är enkelt att returnera en beställning:

a) Logga in på ditt konto och gå till ""Mitt kontor".
b) Gå till ""Beställningshistorik".
c) Hitta beställningen du vill returnera och klicka på ""Beställningsdetaljer"" vid sidan av den.
d) Klicka på ""Skicka tillbaka"" och följ instruktionerna.

Du får din fraktsedel via e-post inom 24 timmar på arbetsdagar.

2. Skriv ut den fraktsedeln, fäst den på paketet som ska returneras, behåll spårningsnumret och lämna paketet på ditt lokala postkontor. Vid ankomst hos Amway kontrollerar vi att produkterna och dokumenten är fullständiga och att allt stämmer överens med bestämmelserna för returprodukter (se nedan). Om allt är korrekt, återbetalar vi beloppet eller skickar en ny produkt.

Skulle du ha fler frågor är du välkommen att kontakta oss.

Allmänna bestämmelser för returnering av produkter

1. Produktens skick: Vi ersätter endast produkter som

– är felaktiga,

– har levererats i skadat skick - om detta inte kunde konstateras omedelbart vid leveransen,

– har returnerats av ABO:er eller kunder med gällande nöjd-kund-garanti.

Skadade produkter eller produkter som inte kan säljas på nytt på grund av felaktig förvaring och/eller användning ersätts inte utan kommer att skickas tillbaka.

2. Fraktkostnader: Fraktkostnaderna betalas av Amway om du använder Amways fraktsedel.

3. Utbetald ersättning: Den återbetalda summan kommer att krediteras enligt vald återbetalningsmetod.

4. Returbegäran: Returbegäran raderas automatiskt om produkterna inte skickas tillbaka till Amway inom tre månader.

5. Kampanj-/paketreturer: paket och kampanjer kan endast returneras i komplett skick.