Utforska Amway Online

Se videoklipp och lär känna vår webbplats

Upptäck Amway Online

Ladda ner användarguider och viktiga filer

Frågor?

Hitta svar

Visa mer Visa mindre

.

Upptäck Amway Online

Ta reda på hur Amways webbplats hjälper dig att hantera en verksamhet effektivt.

Registrera dig nu

.

Registrera sig som ABO

Allt du behöver veta om hur du registrerar dig som oberoende Amway-affärsdrivare på webbplatsen.

Stöd kunder under registreringsprocessen

Bekanta dig med den enkla registreringsprocessen så att du kan hjälpa till vid registreringen.

Logga in på webbplatsen

Hur man loggar in, vilka upplysningar man använder - och hur man gör om man glömt dem.

Placera och returnera en beställning

Upptäck hur onlinebeställningar av Amway-produkter ger fler valmöjligheter och bättre kontroll än tidigare.

Visa mer Visa mindre

.

Registrering/inloggning

Varför behöver jag ett Amway ID?
Amway ID kommer att vara det nya sättet att förbinda alla Amways digitala applikationer – när de är uppdaterade. Du kommer endast behöva ha ett användarnamn och ett lösenord för Amways webbplats och alla Amways appar.
Vad är mitt Amway ID?
Ditt Amway ID är ditt unika, nya login till alla Amway applikationer globalt. Amway ID kommer att ersätta andra namn eller id:n du kan ha använt tidigare. Ditt Amway ID är din e-postadress, så du behöver använda en som endast du använder. För att skapa ditt Amway ID och ett nytt lösenord klickar du på "Logga in" i det övre högra hörnet på startsidan och följer instruktionerna.
Ersätter Amway ID mitt Amway ABO-nummer?
Ditt Amway ID ersätter inte ditt Amway ABO-nummer. Ditt Amway ID är din unika e-postadress som du behöver använda för att logga in på Amways system. Du kommer fortfarande att vara kopplad till ditt ursprungliga ABO-nummer.
Behöver jag behålla mitt gamla inloggnings-id/användarnamn?
Vi håller just nu på att uppdatera våra online-sidor och appar samt lansera vår nya teknologi globalt. Under övergångsperioden, om du har internationella affärer, kommer du att behöva dina gamla inloggningsuppgifter i de länder och appar (t.ex. Kiosk) som ännu inte har uppdaterats. I slutet av lanseringen kommer din nya digitala identitet, Amway ID, att vara den enda inloggningen och det enda användarnamnet du behöver för alla dina Amway applikationer online, i alla länder.
Hur registrerar jag mig som oberoende Amway-affärsdrivare (ABO)?
Gå till startsidan och klicka på ”Registrera” i det övre högra hörnet. Välj ”Bli oberoende Amway-affärsdrivare” och fyll i dina uppgifter i formuläret. Du behöver skriva under ett avtal, vilket du kan göra med e-signatur.
Hur registrerar jag mig som kund?
Det finns två sätt att registrera sig som kund:
1. Gå till startsidan. Klicka på ”Registrera” i det övre högra hörnet och välj "Bli Amway-kund". Fyll i dina uppgifter och följ sedan steg-för-steginstruktionen för att skapa ditt konto.
2. Vid utcheckning. Lägg dina produkter i varukorgen och gå vidare till utcheckning. Du kommer att bli ombedd att registrera dig som en del av betalningsprocessen.
Vad är en medsökande?
En medsökande är någon som sköter Amway-verksamheten tillsammans med dig och använder samma Amway ABO-konto för beställningar. Det är vanligt att lägga till en familjemedlem, make/maka eller partner som medsökande. Du kan lägga till en medsökande när du registrerar dig som ABO eller närsomhelst från ”Mitt konto”. Den medsökande blir ABO och hens namn kommer att läggas till på avtalet.
Varför fungerar inte mina inloggningsuppgifter?
Sedan februari 2018 behöver du ett Amway ID för att logga in. Det kommer att vara din e-postadress. Gå till startsidan och klicka på ”Logga in” i det övre högra hörnet. Följ instruktionerna för att skapa ditt Amway ID och ett nytt, personligt lösenord. Sedan kan du logga in och få tillgång till ditt onlinekonto.

Mitt konto

Hur loggar jag in?
För att logga in på Amway Online behöver du skapa ett Amway ID. Om du inte har ett Amway ID – klicka på ”Logga in” i det övre högra hörnet på startsidan och följ instruktionerna för att skapa ett.
Vad ska jag göra om jag har glömt mitt lösenord?
Följ bara stegen nedan för att skapa ett nytt lösenord.
1. Gå till startsidan och klicka på ”Logga in” i skärmens övre högra hörn. Detta tar dig till den nya Amway ID-sidan
2. Klicka på ”Behöver du hjälp med att logga in?” på inloggningssidan
3. Klicka på "Jag behöver ett nytt lösenord"
4. Fyll i ditt Amway ID (den e-postadress du använde när du loggade in sist). Slutför CAPTCHA-kontrollen och klicka på ”skicka in”
5. Vänta på att ett mejl kommer till adressen du angav
6. Öppna mejlet och klicka på ”Återställ mitt lösenord”. En sida kommer att öppnas i ett nytt fönster
7. Fyll i ett nytt lösenord i fälten och klicka på ”skicka in” för att återställa ditt lösenord Kom ihåg: Ditt nya lösenord måste bestå av minst 8 tecken och innehålla minst en bokstav och en siffra
8. Klart! Du kan nu logga in med ditt nya lösenord. Vi kommer att skicka dig ett mejl och tala om att ändringen har genomförts
Kan jag ändra mina adressuppgifter?
Ja, det kan du! Vårt system gör att du kan ange olika adresser för fakturering och leverans. För att ändra dessa uppgifter kan du helt enkelt logga in och välja ”Mitt konto”. Klicka sedan på ”Mina adresser” för att lägga till, ändra eller ta bort information.
Hur ändrar jag e-postadress för mitt Amway ID?
1. Logga in på ditt konto
2. Gå till ”Mitt konto” -sidan
3. Klicka på ”Inloggning och säkerhet”
4. Välj ”Uppdatera e-postadress för inloggning”
5. Välj ändra Amway ID
6. Du kan uppdatera din e-postadress (e-postadressen ska vara en som bara du använder)

Beställningar

Snabbguide om hur du handlar online
1. Välj ditt sökområde (Välbefinnande, Skönhet, Hemmet eller Personvård) eller gå till sökfunktionen direkt och ange produktnamn eller artikelnummer
2. Välj produkt och klicka på Lägg i varukorg.
3. Fortsätt handla tills alla dina produkter ligger i varukorgen
4. När du har lagt alla dina varor i varukorgen klickar du på varukorgen eller Gå till kassan
5. Välj Gå till kassan
6. Lägg till leveransadress /eller/ välj önskat uthämtningsställe
7. Välj betalningssätt
8. Granska och bekräfta din beställning
9. Du får ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning
Kan jag planera och spara mina beställningar?
Ja, det kan du! Vi har utvecklat ”Önskelista”-verktyget för att hjälpa kunder och ABO:er att planera och följa beställningar. Det låter dig välja och bevaka produkter som du kanske vill köpa. Det håller dig också underrättad ifall någon av dina utvalda produkter inte längre finns tillgängliga. Du kan också dela din önskelista via sociala medier.
Ett annat sätt är att behålla dina produkter i varukorgen. Du kan helt enkelt fortsätta där du slutade.
Hur gör jag en önskelista?
Du kan skapa en önskelista och lägga i produkter genom att:
1. Hitta produkten och se produktdetaljerna
2. Klicka på "Lägg till i önskelista"
3. Om du inte redan har skapat en önskelista så skriver du ett namn på din nya önskelista och klickar sedan på "Lägg till i önskelista"
4. Om du redan har skapat en önskelista så väljer du önskelistan och trycker sedan på "Lägg till i önskelista"
För att se önskelistans innehåll och lägga till en produkt till beställningen:
1. Välj "Mitt kontor" - "Beställningshistorik" - "Mina listor"
2. Välj den listan som innehåller de produkter som du vill lägga till din beställning.
3. Klicka på "Lägg till i min varukorg"
Jag är en kund, kan jag beställa produkter online?
Ja, du kan beställa produkter direkt på webbplatsen. Du måste registrera dig för att slutföra din beställning. Det kan man göra på två sätt:
1. Klicka på "Registrera" längst upp till höger på hemsidan och välj "Registrera dig som kund". Följ instruktionerna steg för steg för att skapa ett konto.
2. Lägg dina produkter i varukorgen och fortsätt till kassan. Du kommer att få möjlighet att registrera dig som en del av betalningsprocessen.
Du kan också beställa produkter via din ABO.
Var hittar jag mina fakturor?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemejlen. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från sidan med beställningsdetaljer som du hittar under ”Mitt kontor/Beställningshistorik”. Kom ihåg att du får tillgång till ”Mitt kontor” när du har loggat in.
Hur returnerar jag en beställning?
Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Klicka på ”Skicka tillbaka” och följ instruktionerna
Hur kan jag få pengarna tillbaka?
Följ stegen nedan för att få pengarna tillbaka:
1. Logga in på ditt konto och gå till ”Mitt kontor”
2. Gå till ”Beställningshistorik”-sidan
3. Hitta beställningen du vill ha pengar tillbaka för och klicka på ”Beställningsdetaljer” vid sidan av den
4. Välj produkt(er) du vill skicka tillbaka
5. Välj önskad returtyp från rullgardinlistan (här kan du välja ersättningsprodukt istället för återbetalning.
6. Om du väljer banköverföring, välj ett existerande konto eller lägg till ett nytt.
7. Acceptera återbetalningspolicyn för produktretur
Kan jag spåra min beställning?
Ja det kan du, för ytterligare uppgifter och beskrivning se Amways kunskapsbas under Frågor & Svar under Beställningar.
Kan jag ta bort artiklar från min beställning?
Ja, så länge du inte har bekräftat din beställning kan du lägga till och ta bort artiklar från varukorgen.
Kan jag avbryta min beställning?
Om din beställning har verifierats och bekräftats kontaktar du din lokala kundtjänst för vidare råd om hur du avbryter beställningen.
Vad gör jag om jag får en felaktig artikel, en artikel för lite eller för många artiklar?
Ditt paket paketeras både automatiskt och manuellt. Tyvärr sker det misstag ibland. När ett misstag med din beställning har skett ringer du eller skickar e-post till kundtjänst så att de kan följa upp ärendet.
Vad gör jag om jag får en skadad artikel/beställning?
Tyvärr händer det att produkter och paket skadas under transporten. Tänk på följande för att kunna göra en korrekt uppföljning med din lokala budfirma:
  • När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
  • Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
  • Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
  • När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
  • Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.

Webbplatsnavigering

Jag kan inte hitta informationen jag söker på sidan. Vad ska jag göra?
Du måste logga in för att få tillgång till hela webbplatsen. Om du behöver hjälp med att hitta information kan du använda sökfunktionen högst upp på sidan.
Var hittar jag produkterbjudanden och reklam?
Om du är inloggad på ditt konto kan du klicka på ”Erbjudanden” längst upp på startsidan för att se de senaste erbjudandena och reklam.
Hur kontaktar jag Amways kundtjänst?
Skriv till: amway_sverige@amway.com eller ring oss: 08 5198 9544. Du kan också utfylla ett kontaktformulär vid att klicka på Fråga oss nederst till höger på sidan.

Betalningssätt

Banköverföring
Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.
Kreditkort
Betalningen görs med det kreditkort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina inlagda kreditkort i avsnittet Mina betalningar/Hantera mina betalningssätt, detta hittar du under Mitt Konto . Amway godtar följande kreditkort: Amway godtar Visa®, MasterCard® och andra internationella kredit/betalkort

Leveransalternativ och Hur du spårar ditt paket

Var kan jag ta emot min beställning?
Den kan skickas till en adress som du har valt (hem, arbetet eller uthämtningsställe - aldrig till en postlåda) eller direkt till en annan ABO.
Kan landet/regionen för leverans skilja sig från landet/regionen där jag gjorde köpet?
Nej. Landet för leverans måste alltid vara samma som landet där köpet gjordes.
Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Service Beställningstid Leveranstid Sverige fastland
Hemleverans < 12:00 fm 3-5 arbetsdagar
Hemleverans < 12:00 fm 4-6 arbetsdagar
Uthämtningsställe < 12:00 fm 2-4 arbetsdagar
Uthämtningsställe < 12:00 fm 3-5 arbetsdagar
P.S. Din beställning överförs till vårt lager för bearbetning så snart beställningen har betalats och bekräftats. Notera att när din beställning ingår i en gruppbeställning, startar leveransprocessen först när alla beställningar har betalats och bekräftats.
När du har fått beställningsbekräftelsen kan du se över leveranstiderna ovan.
När kan jag börja spåra min beställning?
När din beställning har skickats ut från vårt lager kan du se på Track & Trace att ett elektroniskt meddelande har mottagits av PostNord.
Hur fungerar paketspårning?
Det finns flera olika sätt att spåra din(a) beställning(ar)/paket
1. Du kan spåra nummer i översikten över beställningshistorik. Genom att klicka på paketnumret tas du vidare till PostNords spårningswebbplats. Där hittar du den senaste statusen.
2. När du tar emot bekräftelsen av beställningssändningen via e-post, innehåller den ett eller flera paketnummer och direktlänken till PostNords spårningswebbplats.
3. Du får meddelande via e-post och/eller SMS från PostNord angående statusuppdateringar för ditt/dina paket.
Sist men inte minst kan du hantera dina leveranser via PostNord-appen. Du kan ladda ned den här appen från Google Play Store eller via AppStore.
Kan jag ändra förutsättningarna för leverans av mitt paket?
Ja, du kan svara interaktivt angående din leverans.
  • Ändra föreslaget leveransdatum
  • Ändra föreslagen leveranstid
  • Dirigera din leverans till ett uthämtningsställe
Hur går hemleverans till?
Om du har valt hemleverans skickar vi en bekräftelse till dig via e-post om att dina artiklar har skickats (när din beställning lämnar lagret), inklusive ett spårningsnummer (med en länk till budfirmans webbsida) och slutligen skickar budfirma ett SMS eller e-postmeddelande för att informera dig om leveransen.
Vad innebär "Skickas till annan ABO"?
Denna process liknar den vanliga hemleveransprocessen, med den enda skillnaden att du har valt en annan mottagare.
Våra system tillåter inte alltid att ett meddelande skickas till denna andra mottagare, det kan därför hända att det är du som får uppdateringar via e-post/SMS från Amway och den valda budfirman.
För att uppdatera mottagaren föreslår vi att du vidarebefordrar de nödvändiga Track and Trace-uppgifterna till den personen för att leveransen ska gå smidigt.
Vad innebär "Leverans till uthämtningsställe"?
Om du har valt att leverans ska ske till ett uthämtningsställe (antingen under utcheckning eller via PostNord-alternativ), får du ett SMS eller e-postmeddelande från PostNord när paketet/paketen är tillgängliga för uppsamling. Ditt/dina paket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 kalenderdagar innan de returneras till Amways lager.
När du ska hämta dina paket kan du uppmanas att identifiera dig för kontroll av att mottagarnamnet på etiketten stämmer med personen som hämtar upp paketet.

Retursupport

Kostar det något att returnera produkter?
Nej, Amway betalar returkostnaderna. Du får en fraktsedel som kan användas för returen och som ska fästas på sändningen.
Hur gör jag en retur?
Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till Mitt kontor
2. Gå till Beställningshistorik
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på Beställningsdetaljer vid sidan av den
4. Klicka på Skicka tillbaka och följ instruktionerna
Var hittar jag mitt kvitto/min faktura?
Dina fakturor bifogas i bekräftelsemeddelandet. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från Beställningsdetaljer under Beställningshistorik. Denna hittar du under Mitt kontor. Kom ihåg att du får tillgång till Mitt kontornär du har loggat in.
Vad händer om jag vill behålla artikeln trots allt?

Om du till slut bestämmer dig för att behålla varan kan du avbryta returen under returinformation. Du hittar dina returer under Beställningshistorik och Returer och kreditnotor.

När får jag återbetalningen för min retur?

När du har fått din fraktsedel och du har överfört returbeställningen till PostNord, tar det ca 2-3 arbetsdagar för den att nå det centrala PostNord-kontoret. Alla returer i Sverige samlas här och varannan vecka på onsdagar skickas dessa tillbaka till vårt lager i Nederländerna. I denna process kan du förvänta dig din återbetalning mellan 5 och 15 arbetsdagar.

Observera: Returer som tas emot och bearbetas före den 26 i månaden inkluderas i bonusöversikten för innevarande månad. Efter det inkluderas justeringen i följande månad.