Betalnings- och leveranssätt

Du kan beställa Amways produkter när du vill.
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.
Du kan beställa Amways produkter när du vill.
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.

Leveranssätt

Banköverföring

Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.

Kontokort

Betalningen görs med det kontokort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina kontokort i sektionen Mina kontokort.

PayPal

PayPal är ett onlinebetalningssystem som fungerar som en mellanhand mellan köparen och onlinebutikerna. Om du redan har ett PayPal-konto kan du från och med mitten av april använda det kontot när du köper Amway-produkter. Om du inte har ett PayPal-konto och du vill använda denna betalningsmöjlighet kan du gå till www.paypal.com och skapa ett PayPal-konto.


Betalningssätt

Hemleverans

Ange din hemadress och alternativa adresser under ”Mina adresser”. Du kan välja det direkt när du gör din beställning.

Tillfällig adress

Ange leveransadress direkt när du gör din beställning.

Leverans till annan ABO

Beställningen levereras till den aktuella ABO:ns standardadress.


Leveransavgift

Beroende på leveranstjänst och beställningsvärde debiteras du enligt nedan:

Service Tröskel Leveransavgift
Hemleverans under 900 SEK 105 SEK
Hemleverans över 900 SEK 60 SEK
Uthämtningsställe under 900 SEK 60 SEK
Uthämtningsställe över 900 SEK 60 SEK


Vanliga frågor

Snabbguide om hur du handlar

1. Välj ditt sökområde (Välbefinnande, Skönhet, Hemmet eller Personvård) eller gå till sökfunktionen direkt och ange artikelnamn eller artikelnummer
2. Välj artikel och lägg till den i varukorgen.
3. Välj att fortsätta handla eller bearbeta beställningen
4. Om du vill bearbeta din beställning väljer du din varukorg och utcheckning
5. Välj önskad leveransadress
6. Lägg till leveransadress /eller/ välj önskat uthämtningsställe
7. Välj betalningssätt
8. Granska och bekräfta din beställning
9. Du får ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning

Var kan jag ta emot min beställning?

Den kan skickas till en adress som du har valt (hem, arbetet osv, aldrig till en postlåda) eller direkt till en annan ABO.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Service Beställningstid Leveranstid Sverige fastland
Hemleverans < 12:00 fm 3-5 arbetsdagar
Hemleverans < 12:00 fm 4-6 arbetsdagar
Uthämtningsställe < 12:00 fm 2-4 arbetsdagar
Uthämtningsställe < 12:00 fm 3-5 arbetsdagar
P.S. Din beställning överförs till vårt lager för bearbetning så snart beställningen har betalats och bekräftats. Notera att när din beställning ingår i en gruppbeställning, startar leveransprocessen först när alla beställningar har betalats och bekräftats.
När du har fått beställningsbekräftelsen kan du se över leveranstiderna ovan.

När kan jag börja spåra min beställning?

När din beställning har skickats ut från vårt lager kan du se på Track & Trace att ett elektroniskt meddelande har mottagits av PostNord.

Hur fungerar paketspårning?

Det finns flera olika sätt att spåra din(a) beställning(ar)/paket
För det första kan du spåra nummer i översikten över beställningshistorik. Genom att klicka på paketnumret tas du vidare till PostNords spårningswebbplats. Där hittar du den senaste statusen.
För det andra, när du tar emot bekräftelse om beställningssändningen via e-post, innehåller den ett eller flera paketnummer och direktlänken till PostNords spårningswebbplats.
För det tredje får du meddelande via e-post och/eller SMS från PostNord angående statusuppdateringar för ditt/dina paket.
Sist men inte minst kan du hantera dina leveranser via PostNord-appen. Du kan ladda ned den här appen från Google Play Store eller via AppStore.

Kan jag ändra förutsättningarna för leverans av mitt paket?

Ja, du kan svara interaktivt angående din leverans.
Ø Ändra föreslaget leveransdatum
Ø Ändra föreslagen leveranstid
Ø Dirigera din leverans till ett uthämtningsställe

Hur går hemleverans till?

Om du har valt hemleverans skickar vi en bekräftelse till dig via e-post om att dina artiklar har skickats (när din beställning lämnar lagret), inklusive ett spårningsnummer (med en länk till budfirmans webbsida) och slutligen skickar budfirma ett SMS eller e-postmeddelande för att informera dig om leveransen.

Vad innebär "Skickas till annan ABO"?

Denna process liknar den vanliga hemleveransprocessen, med den enda skillnaden att du har valt en annan mottagare.
Våra system tillåter inte alltid att ett meddelande skickas till denna andra mottagare, det kan därför hända att det är du som får uppdateringar via e-post/SMS från Amway och den valda budfirman.
För att uppdatera mottagaren föreslår vi att du vidarebefordrar de nödvändiga Track and Trace-uppgifterna till den personen för att leveransen ska gå smidigt.

Vad innebär "Leverans till uthämtningsställe"?

Om du har valt att leverans ska ske till ett uthämtningsställe (antingen under utcheckning eller via PostNord-alternativ), får du ett SMS eller e-postmeddelande från PostNord när paketet/paketen är tillgängliga för uppsamling. Ditt/dina paket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 kalenderdagar innan de returneras till Amways lager.
När du ska hämta dina paket kan du uppmanas att identifiera dig för kontroll av att mottagarnamnet på etiketten stämmer med personen som hämtar upp paketet.

Kan jag spåra min beställning?

Ja det kan du, för ytterligare uppgifter och beskrivning se Amways kunskapsbas under Frågor & Svar under Beställningar.

Kan jag ta bort artiklar från min beställning?

Ja, så länge du inte har bekräftat din beställning kan du lägga till och ta bort artiklar från varukorgen.

Kan jag avbryta min beställning?

Om din beställning har verifierats och bekräftats kontaktar du din lokala kundtjänst för vidare råd om hur du avbryter beställningen.

Vad gör jag om jag får en felaktig artikel, en artikel för lite eller för många artiklar?

Ditt paket paketeras både automatiskt och manuellt. Tyvärr sker det misstag ibland. När ett misstag med din beställning har skett ringer du eller skickar e-post till kundtjänst så att de kan följa upp ärendet.

Vad gör jag om jag får en skadad artikel/beställning?

Tyvärr händer det att produkter och paket skadas under transporten. Tänk på följande för att kunna göra en korrekt uppföljning med din lokala budfirma:
- När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
- Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
- Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
- När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
- Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.

Banköverföring

Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.

Kreditkort

Betalningen görs med det kreditkort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina inlagda kreditkort i avsnittet "Mina betalningar/Hantera mina betalningssätt", detta hittar du under "Mitt Konto" . Amway godtar följande kreditkort: Amway godtar Visa®, MasterCard® och andra internationella kredit/betalkort

Kostar det något att returnera produkter?

Nej, Amway betalar returkostnaderna. Du får en fraktsedel som kan användas för returen och som ska fästas på sändningen.

Hur gör jag en retur?

Att returnera en beställning är mycket enkelt
1. Logga in på ditt konto och gå till "Mitt kontor"
2. Gå till "Beställningshistorik"
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på "Beställningsdetaljer" vid sidan av den
4. Klicka på "Skicka tillbaka" och följ instruktionerna

Var hittar jag mitt kvitto/min faktura?

Dina fakturor bifogas i bekräftelsemeddelandet. Du kan också ladda ner PDF-versionen av dina fakturor från "Beställningsdetaljer" under "Beställningshistorik". Denna hittar du under "Mitt kontor". Kom ihåg att du får tillgång till "Mitt kontor" när du har loggat in.

Vad händer om jag vill behålla artikeln trots allt?

Om du har påbörjat returprocessen men vill behålla produkten. Ring eller skicka ett e-postmeddelande till kundtjänst så att de kan avbryta returen.

När får jag återbetalningen för min retur?

När du har fått din fraktsedel och du har överfört returbeställningen till PostNord, tar det ca 2-3 arbetsdagar för den att nå det centrala PostNord-kontoret. Alla returer i Sverige samlas här och varannan vecka på onsdagar skickas dessa tillbaka till vårt lager i Nederländerna. I denna process kan du förvänta dig din återbetalning mellan 5 och 15 arbetsdagar.

Observera: Returer som tas emot och bearbetas före den 26 i månaden inkluderas i bonusöversikten för innevarande månad. Efter det inkluderas justeringen i följande månad.