Betalnings- och leveranssätt
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.
Välj det betalnings- och leveranssätt som passar dig bäst.
Betalningssätt
Banköverföring
Banköverföringen kan göras online eller på ett postkontor eller på ett bankkontor. För att göra en inbetalning använder du bankuppgifterna som visas på sidan när du gör din beställning (betalningssidan) eller under sektionen Mina beställningar. Kontonummer för banköverföring: Bankgiro 5251-1557.
Kontokort
Betalningen görs med det kontokort som har registrerats på Amway Online. Hantera dina kontokort i sektionen Mina kontokort.
PayPal
PayPal är ett onlinebetalningssystem som fungerar som en mellanhand mellan köparen och onlinebutikerna. Om du redan har ett PayPal-konto kan du från och med mitten av april använda det kontot när du köper Amway-produkter. Om du inte har ett PayPal-konto och du vill använda denna betalningsmöjlighet kan du gå till www.paypal.com och skapa ett PayPal-konto.
Trustly
Trustly erbjuder bankbetalningar och överföringar på ett säkert, enkelt och snabbt sätt mellan konsumenter och e-handlare. Betalningar och överföringar med Trustly sker direkt. Det är alltid gratis att använda Trustly och kräver ingen registrering från dig som användare.
Läs mer om Trustly här.
Dela upp
Välj Dela upp vid utcheckningen och slutför den enkla engångsregistreringen.
• Första gången du väljer att handla med Dela upp, uppmanas du vid utcheckningen att ansöka om ett Klarna-konto. Klarna tar sedan en kreditupplysning på dig . Om du godkänns skapar Klarna ditt konto.
• Om du redan har ett Klarna-konto kommer beställningsbeloppet i alla köp du gör med Dela upp att läggas till ditt totalsaldo, förutsatt att nya köp inte överskrider din tillgängliga kreditgräns.
Klarna talar om för dig när din månatliga sammanställning är klar och det är dags att betala
Läs mer om dela upp här.
Betala senare
Klarna Betala senare är smidigt och säkert – och kräver ingen registrering.
Alternativet att köpa nu och betala senare gör det snabbare och enklare att handla: du behöver inte fylla en massa personuppgifter eller kortnummer online. Med Klarna Betala senare kan du betala för din beställning 14 dagar efter leverans.
Leveranssätt
Hemleverans
Ange din hemadress och alternativa adresser under ”Mina adresser”. Du kan välja det direkt när du gör din beställning.
Tillfällig adress
Ange leveransadress direkt när du gör din beställning.
Leverans till annan ABO
Beställningen levereras till den aktuella ABO:ns standardadress.
Leveransavgift
Beroende på leveranstjänst och beställningsvärde debiteras du enligt nedan:
Service | Tröskel | Leveransavgift |
Hemleverans | under 900 SEK | 105 SEK |
Hemleverans | över 900 SEK | 60 SEK |
Uthämtningsställe | under 900 SEK | 60 SEK |
Uthämtningsställe | över 900 SEK | 60 SEK |
Vanliga frågor
Service | Beställningstid | Leveranstid Sverige fastland |
---|---|---|
Hemleverans | < 12:00 fm | 3-5 arbetsdagar |
Hemleverans | < 12:00 fm | 4-6 arbetsdagar |
Uthämtningsställe | < 12:00 fm | 2-4 arbetsdagar |
Uthämtningsställe | < 12:00 fm | 3-5 arbetsdagar |
När du har fått beställningsbekräftelsen kan du se över leveranstiderna ovan.
1. Du kan spåra nummer i översikten över beställningshistorik. Genom att klicka på paketnumret tas du vidare till PostNords spårningswebbplats. Där hittar du den senaste statusen.
2. När du tar emot bekräftelsen av beställningssändningen via e-post, innehåller den ett eller flera paketnummer och direktlänken till PostNords spårningswebbplats.
3. Du får meddelande via e-post och/eller SMS från PostNord angående statusuppdateringar för ditt/dina paket.
Sist men inte minst kan du hantera dina leveranser via PostNord-appen. Du kan ladda ned den här appen från Google Play Store eller via AppStore.
- Ändra föreslaget leveransdatum
- Ändra föreslagen leveranstid
- Dirigera din leverans till ett uthämtningsställe
Våra system tillåter inte alltid att ett meddelande skickas till denna andra mottagare, det kan därför hända att det är du som får uppdateringar via e-post/SMS från Amway och den valda budfirman.
För att uppdatera mottagaren föreslår vi att du vidarebefordrar de nödvändiga Track and Trace-uppgifterna till den personen för att leveransen ska gå smidigt.
När du ska hämta dina paket kan du uppmanas att identifiera dig för kontroll av att mottagarnamnet på etiketten stämmer med personen som hämtar upp paketet.
- När det finns en synlig skada på en förpackning, markerar du detta på dokumentet/den handhållna enheten när du signerar för mottaget paket.
- Notera att om inga artiklar är skadade, är det olyckligt att leveransförpackningen är skadad, men ett av syftena med leveransförpackningen är att skydda de levererade artiklarna.
- Det hjälper om du tydligt kan beskriva leveransförpackningen och låta den ingå i de uppgifter som du skickar till kundtjänst.
- När en artikel är skadad måste du även inkludera en bild av innehållet i förpackningen så vi kan se hur innehållet har mottagits. Denna kan även bifogas ditt e-postmeddelande till kundtjänst.
- Det är viktigt att du rapporterar de problem du har hittat inom 7 dagar till kundtjänst.
1. Logga in på ditt konto och gå till Mitt kontor
2. Gå till Beställningshistorik
3. Hitta beställningen du vill returnera och klicka på Beställningsdetaljer vid sidan av den
4. Klicka på Skicka tillbaka och följ instruktionerna
Observera: Returer som tas emot och bearbetas före den 26 i månaden inkluderas i bonusöversikten för innevarande månad. Efter det inkluderas justeringen i följande månad.